8/17/2005

AFI #072 Faye Dunaway as Joan Crawford from Mommie Dearest (1981)

No wire hangers! What's wire hangers doing in this closet when I told you no wire hangers, ever?! I work and I slave until I'm half dead, and all I hear people say is she's getting old. And what do I get? A daughter who cares as much about the beautiful dresses I give her as she cares about me! What's wire hangers doing in this closet?!

- Faye Dunaway as Joan Crawford from Mommie Dearest (1981)

The bolded line is ranked #72 in the American Film Institute's list of the top 100 movie quotations in American cinema.

철로 된 옷걸이가 없어! 내가 철로 된 옷걸이가 없다고 말했을 때 이 옷장 안에 있는 철제 옷걸이는 무엇을 하고 있었지? 나는 노예처럼 일해. 반죽음 될 때까지. 그리고 내가 듣는 건 그녀는 늙었다는 말뿐이야. 그리고 내가 얻는 건 뭐지? 내가 그녀에게 준 아름다운 드레스 만큼 나를 생각하는 딸. 이 옷장에 있는 철제 옷걸이들은 어떻게 된거야?

- 페이 더너웨이 (조안 크로포드), 존경하는 어머니 (1981)

No comments:

Post a Comment